ОБУЧАВАЩА
ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМИ ЗА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПОВИШАВАНЕ КВАЛИФИКАЦИЯТА НА ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ
1. Методика на изучаване на естествените числа в 1.-4. клас с динамични конструкции
2. Методика на изучаване на геометрични фигури в 1.-4. клас с динамични конструкции
3. Изследователски подход в началното математическо образование
5. Подготовка за онлайн състезания
6. Развитие на дигитална компетентност
7. Развитие на ключови компетентности в обучението по математика и ИТ
8. Изучаване на математика и ИТ чрез изкуство
9. Методика на решаване на практико-приложни задачи с използване на дигитални ресурси
10. Изследователски подход в математическото образование
11. Методика на изучаване на числови множества в 5. и 6. клас с динамични конструкции
12. Методика на изучаване на геометрични фигури в 5. и 6. клас с динамични конструкции
13. Методика на изучаване на геометрични тела в 5. и 6. клас с динамични конструкции
14. Методика на изучаване на еднаквости с динамични конструкции
15. Методика на изучаване на окръжност с динамични конструкции
16. Методика на изучаване на линейна и квадратна функция с динамични конструкции
17. Методика на изучаване на тригонометрични функции с динамични конструкции
18. Методика на изучаване на стереометрия с динамични конструкции
20. Въведение в Скрач (Scratch)
21. Оценяването по математика и ИТ
22. Представяне на добра практика по математика и ИТ
23. Подготовка за математически състезания 2.-4. клас
24. Комбинаторни задачи в състезателните теми по математика 8.-10. клас
25. Въведение в изследователски подход в математическото образование за незрящи
26.
Интегративни форми на обучение
27.
Индивидуален подход при изявени ученици
28.
Задачите „сангаку“ като дидактически ресурс
Препоръчваме участие в:
ПРОГРАМА ЗА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПОВИШАВАНЕ КВАЛИФИКАЦИЯТА НА ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на естествените числа в 1.-4. клас с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални среди за обучението по математика в 1.-4. клас. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои задачи участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси за обучението в 1.-4. клас и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 1.-4. клас.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
· Усъвършенстване на умението за планиране на подходи и техники за учене и мотивиране на децата/учениците, за реализиране вътрешнопредметни и междупредметни връзки и прогнозира очакваните резултати
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на геометрични фигури в 1.-4. клас с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални среди за обучението по математика в 1.-4. клас. Методиката е свързана с работа с готови динамични файлове и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на интерактивни методи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои задачи участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси за обучението по математика и ИТ в 1.-4. клас и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 1.-4. клас.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Изследователски подход в началното математическо образование
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 1.-4. клас. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни етапи на изследователския процес. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с ресурси, осигуряващи изследователския подход в обучението в 1.-4. клас и усвояване на методика за използването им в обучението по математика и ИТ.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието по математика и ИТ в 1.-4. клас.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 1.-4. клас. Част от задачите са от тип Pisa. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на интерактивни методи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси, свързани с формиране на умения за решаване на практико-приложни задачи в началното училище и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 1.-4. клас.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Подготовка за онлайн състезания
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 1.-4. клас и теми от минали онлайн състезания. Методиката е свързана с работа с готови продукти, модифицирането им, намиране на решения на задачи с посочена точност. Акцент се поставя врху всички дейности по участието в онлайн състезания. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с регламент на онлайн състезания за ученици от 1.-4. клас.
· Запознаване с дигитални ресурси за подготовка за онлайн състезания в 1.-4. клас и методика за подготовка за успешно участие в тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 1.-4. клас.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/ , http://vivacognita.org/,
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Развитие на дигитална компетентност
АНОТАЦИЯ: В курса се използват учебни среди за обучението по математика. Някои от тях са разработени по европейски проект KeyCoMath, който е окачествен от Европейската комисия като "success story". Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи и интерактивни методи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3. Един час от дистанционното обучение е уебинар.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси за обучението и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 1.-4. клас.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
· Развитие на умение за партниране с други педагогически специалисти.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Развитие на ключови компетентности в обучението по математика и ИТ
АНОТАЦИЯ: В курса се използват материали за обучението по математика, насочени към формиране на ключови компетентности. Някои от материалите са разработени по европейски проект KeyCoMath, който е окачествен от Европейската комисия като "success story". Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, формиране на умения за преобразуване на ресурси с акцент – развитие на още една компетентност чрез обучението по математика. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3. Един час от дистанционното обучение е уебинар.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях, с акцент формиране на ключови компетентности.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с образованието по математика и ИТ.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност за развитие на ключови компетентности в обучението по математика и ИТ чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
· Развитие на умение за партниране с други педагогически специалисти.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Изучаване на математика и ИТ чрез изкуство
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика и ИТ. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи и интерактивни методи на обучение. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3. Курсът е подходящ за начални учители, учители по математика, ИТ, ИИ, технологии и предприемачество.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, ориентирани към образованието по математика и ИТ.
· Формиране на умение за подготовка на бинарен урок.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
· Развитие на умение за партниране с други педагогически специалисти.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на решаване на практико-приложни задачи с използване на дигитални ресурси
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика. Някои от задачите са от тип Pisa. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието по математика и ИТ.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Изследователски подход в математическото образование
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на числови множества в 5. и 6. клас с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 5. и 6. клас. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси за обучението в 5. и 6. клас и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 5. и 6. клас.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на геометрични фигури в 5. и 6. клас с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 5. и 6. клас. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси за обучението в 5. и 6. клас и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 5. и 6. клас.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на геометрични тела в 5. и 6. клас с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 5. и 6. клас. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси за обучението по стереометрия в 5. и 6. клас и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 5. и 6. клас.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на еднаквости с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието по математика и ИТ.
· Развитие на умения за презентиране и оказване на подкрепа за изграждане на презентационни умения в учениците.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на окръжност с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по математика в 8. клас. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на интерактивни методи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални ресурси за обучението в 8. клас и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Запознаване с дигитални ресурси за пропедевтика на еднаквостите.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието в 8. клас.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на линейна и квадратна функция с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални ресурси за обучението по математика и ИТ. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието по математика и ИТ.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на тригонометрични функции с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват виртуални учебни среди за обучението по математика и ИТ. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието по математика и ИТ.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Методика на изучаване на стереометрия с динамични конструкции
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по стереометрия и ИТ. Методиката е свързана с работа с готови продукти и модифицирането им, потапяне в изследователска атмосфера, преживяване на различни подходи на обучение. За съчетаване на материални и виртуални средства при организиране на изследователската работа по някои теми участниците ще разполагат с манипулативи. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнение е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с дигитални образователни ресурси и усвояване на методика за организиране на обучението с тях.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към образованието по математика и ИТ.
· Формиране на знания и умения за подготовка и организиране на учебна дейност в изследователски стил чрез съчетаване на класически средства и динамични конструкции, реализирани със специализиран софтуер.
· Развитие на пространственото въображение
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Въведение в GeoGebra
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по стереометрия и ИТ. Методиката е свързана с работа с готови продукти, модифицирането им и създаване на собствени конструкции. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнение е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Формиране на основни знания и умения за работа с динамичен софтуер GeoGebra.
· Формиране на умение за модифициране на готови файлове.
· Запознаване с дигитални образователни ресурси, разработени с GeoGebra.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали и динамични ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Въведение в Скрач (Scratch)
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени виртуални учебни среди за обучението по информатика, ИТ и математика. Методиката е свързана със създаване на собствени продукти и модифициране на създадени. Специализираният математически софтуер, който се използва, е безплатен. Съотношението лекциии:упражнение е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова, Монка Коцева
ЦЕЛИ:
· Формиране на основни знания и умения за работа с динамичен софтуер Скрач (Scratch) .
· Формиране на умение за модифициране на готови файлове.
· Запознаване с дигитални образователни ресурси, разработени с Скрач (Scratch) .
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали и динамични ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Оценяването по математика и ИТ
АНОТАЦИЯ: Представят се различни видове и системи за проверка и оценка в образованието по математика и ИТ. Анализират се трудности и начини за преодоляване на специфични проверки и оценки като на резултати от групова работа, проектна работа, някои състезания.
Акцент се поставя върху самопроверката, самооценката, взаимопроверката и взаимооценката.. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЦЕЛИ:
· Запознаване с иновативни методи за оценяване на резултатите от обучението, за изграждане на умения у децата/учениците за самооценка, самокритичност и самоусъвършенстване
· Формиране на знания и умения за организиране на самопроверка и взаимопроверка, включително с дигитални ресурси.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на ресурси, свързани с динамични конструкции и ориентирани към оценяването в образованието по математика и ИТ.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Представяне на добра практика по математика и ИТ
АНОТАЦИЯ: Представят се трудности и типични грешки при устно или писмено представяне на добра практика. Предоставят се описани добри практики, включително представящи внедряване на изследователския подход в образованието по математика и ИТ, както и използване на дигитални ресурси за организиране на обучението. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3. Два часа от дистанционното обучение са уебинар.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова и екип
ЦЕЛИ:
· Запознаване с модели за описване на добра практика.
· Усъвършенстване на уменията за устно и писмено представяне на добра практика.
· Формиране на умение за оценка на описание на добра практика.
· Развитие на умения за ефективно търсене, извличане, подбор и оценка на добри практики в образованието.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност от обучението
· прилагане на придобити умения
· участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
· присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
· дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Подготовка за математически състезания 2.-4. клас
АНОТАЦИЯ: Курсът е ориентиран към усвояване на методи за решаване на задачи, които се срещат в тестовите математически състезания за 2.-4. клас с по-високо ниво на трудност и с критичен времеви фактор (напр. Черноризец Храбър, Иван Салабашев, Австралийско математическо състезание, азиатски математически състезания). Методиката е свързана с усвояване методите за решаване на типове често срещащи се задачи и практически упражнения.
Засегнати теми: ПРЕБРОЯВАНЕ НА ВЪЗМОЖНОСТИ, КОЛКО ПЪТИ Е БРОЕНО, СТЪПКА ПО СТЪПКА,
ПРЕБРОЯВАНЕ НА ПОЛИОМИНА И ПОЛИАМОНДИ, МАГИЧЕСКИ И ПОЛУМАГИЧЕСКИ КВАДРАТИ, ПРИНЦИП НА
ДИРИХЛЕ, ПЪРВОАПРИЛСКИ ЗАДАЧИ, ПРИНЦИП НА
КОЛЧЕТАТА, КАЛЕНДАР, ЦИФРОВИ РЕБУСИ И ДР.
Съотношението
лекции:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОР: доц. д-р Ивайло Кортезов
ЦЕЛИ:
· Запознаване с основни типове задачи, срещащи се в
тестовите математически състезания за 2.-4. клас, съдържащи сравнително голям брой задачи за кратко
време.
·
Формиране на знания и умения
за подготовка и организиране на учебна дейност върху споменатите типове задачи.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА
ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност
от обучението
· прилагане
на придобити умения
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
ОБУЧАВАЩА ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Комбинаторни задачи в състезателните теми по математика 8.-10.
клас
АНОТАЦИЯ: Курсът е ориентиран към усвояване на методи за решаване на някои видове състезателни задачи по комбинаторика в 8.-10. клас.
Засегнати теми: ПРЕБРОЯВАНЕ НА ВЪЗМОЖНОСТИ, ДВОЙНО
БРОЕНЕ, ПРИНЦИП ЗА ВКЛЮЧВАНЕ И ИЗКЛЮЧВАНЕ, СУБФАКТОРИЕЛ, ЧИСЛА НА КАТАЛАН,
ГРАФИ И ОЦВЕТЯВАНИЯ, ЧИСЛА НА РЕМЗИ, ТУРНИРИ, ИНВАРИАНТИ И МОНОВАРИАНТИ,
ПРИМЕР+ОЦЕНКА, ПРЕБРОЯВАНЕ ПРИ НАЛИЧИЕ НА ЕДНАКВОСТ.
ЦЕЛИ: Запознаване с основни видове комбинаторни задачи в
математическите състезания за 8.-10. Клас и
методика на решаването им.
ЛЕКТОР: доц. д-р Ивайло Кортезов
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА
ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
· удовлетвореност
от обучението
· прилагане
на придобити умения
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ: 1
ОБУЧАВАЩА
ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Въведение в изследователски подход в
математическото образование за незрящи
АНОТАЦИЯ: В курса се използват разработени
педагогически средства за незрящи, подкрепящи изучаването на математика в
изследователски стил. За съчетаване на материални и виртуални средства при
организиране на изследователската работа по някои задачи участниците ще
разполагат с манипулативи. Съотношението лекциии:упражнения е 1:3.
ЛЕКТОРИ: проф. Тони Чехларова, Елиза Петрова, Монка Коцева
ЦЕЛИ:
·
Запознаване
с педагогически
средства за обучението по математика за незрящи.
·
Формиране
на знания и умения за
организиране на учебна дейност в изследователски стил за незрящи.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ:
тематичен курс - присъствено обучение (8 часа) и дистанционно обучение (8 часа)
ИНДИКАТОРИ ЗА
ОЧАКВАНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ОТ ОБУЧЕНИЕТО:
·
удовлетвореност от обучението
·
прилагане на придобити умения
·
участие в дейности на образователна мрежа
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа
БРОЙ КВАЛИФИКАЦИОННИ
КРЕДИТИ: 1
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКИ И ИНФОРМАЦИОННИ РЕСУРСИ:
·
присъствено обучение: печатни материали, манипулативи, ресурси в http://www.math.bas.bg/omi/cabinet/
дистанционно обучение: виртуална образователна среда в сайт http://www.math.bas.bg/omi/course/
ОБУЧАВАЩА
ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Интегративни форми на обучение
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа (8 присъствени и 8 дистанционни)
ЦЕЛЕВА ГРУПА: 15 учители от средния курс
АНОТАЦИЯ: Целите са:
-
изграждане (надграждане) на компетенция за индивидуализация на учебния процес
при изявени ученици;
- операционализация на теоретични модели;
-
разработване на методически единици.
ФОРМИРАНЕ НА ОЦЕНКА: от курсов проект
ДОКУМЕНТ, КОЙТО СЕ ИЗДАВА: сертификат
ТЕМАТИЧНО СЪДЪРЖАНИЕ НА
КУРСА:
№ |
ТЕМА |
ЧАСОВЕ |
ФОРМА |
1. |
Питагорейската школа |
2 |
присъствена |
2. |
Синтетична компетенция |
2 |
присъствена |
3. |
Деконтекстуализация |
2 |
присъствена |
4. |
Технология на внедряване на интегрирано обучение |
2 |
присъствена |
5. |
Разработване на процедурна матрица по зададена тема |
2 |
задочна |
6. |
Добри практики |
2 |
задочна |
7. |
Изготвяне на индикатори за прогрес, линеаризация на спектър за оценка |
2 |
задочна |
8. |
Разработване на проект за внедряване в педагогическата практика |
2 |
задочна |
ЛЕКТОР: проф. Борислав Лазаров
ОБУЧАВАЩА
ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Индивидуален подход при изявени ученици
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 16 часа (8 присъствени и 8 дистанционни)
ЦЕЛЕВА ГРУПА: между 10 и 20 учители от средния курс
АНОТАЦИЯ: Целите са:
-
изграждане (надграждане) на компетенция за индивидуализация на учебния процес
при изявени ученици;
- операционализация на теоретични модели;
-
разработване на методически единици.
ФОРМИРАНЕ НА ОЦЕНКА: от курсов проект
ДОКУМЕНТ, КОЙТО СЕ ИЗДАВА: сертификат
ТЕМАТИЧНО СЪДЪРЖАНИЕ НА
КУРСА:
№ |
ТЕМА |
ЧАСОВЕ |
ФОРМА |
1. |
Сократов стил |
2 |
присъствена |
2. |
Индивидуална образователна траектория |
2 |
присъствена |
3. |
Типове интервенция |
2 |
присъствена |
4. |
Определяща поведението среда |
2 |
присъствена |
5. |
Разработване на концептуална карта по зададена тема |
2 |
задочна |
6. |
Разработване на дидактически сценарий върху изготвена
концептуална карта по зададена тема |
2 |
задочна |
7. |
Изготвяне на индикатори за прогрес, линеаризация на спектър
за оценка |
2 |
задочна |
8. |
Разработване на проект за внедряване в педагогическата
практика |
2 |
задочна |
ЛЕКТОР: проф. Борислав
Лазаров.
ОБУЧАВАЩА
ОРГАНИЗАЦИЯ: ИМИ-БАН
ТЕМА: Задачите „сангаку“ като дидактически ресурс
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ: 32 часа (12 присъствени и 20 дистанционни).
ЦЕЛЕВА ГРУПА: между 10 и 20 учители от средния курс по някои от предметите
математика, информатика, информационни технологии, природни науки, история,
изобразително изкуство.
АНОТАЦИЯ: Целите са:
-
изграждане (надграждане) на знания, умения и нагласа за прилагане на интегриран
подход при изявени ученици;
- запознаване с една уникална форма на синтез
между изследователски търсения, религиозни и естетически норми, утвърдени през
вековете;
-
разработване на методически единици на основата на задачи „сангаку“.
ФОРМИРАНЕ НА ОЦЕНКА: от курсов проект
ДОКУМЕНТ, КОЙТО СЕ ИЗДАВА: сертификат
ТЕМАТИЧНО СЪДЪРЖАНИЕ НА
КУРСА:
№ |
ТЕМА |
ЧАСОВЕ |
ФОРМА |
1. |
Периодът Еду и изследванията върху традиционната японска
математика |
2 |
присъствена |
2. |
Приносът на ИМИ-БАН
|
2 |
присъствена |
3. |
Интегративни теми на основата на задачи „сангаку“ |
4 |
присъствена |
4. |
Примери |
4 |
присъствена |
5. |
Разработване на дидактически сценарии с приложение на
задачи „сангаку“ |
8 |
задочна |
6. |
Приложения на системи за компютърна алгебра и динамична
геометрия при изследователски-ориентирано обучение на основата на задачи
„сангаку“ |
8 |
Задочна |
7. |
Разработка на курсов проект |
4 |
Задочна |
ЛЕКТОР: проф. Борислав
Лазаров.
Всеки от тези курсове е с продължителност 16 часа, от които 8 часа присъствено и 8 часа дистанционно обучение. Цена за един курс: 96 лв.
При организиране на обучение от училище се прави отстъпка в цената, като е възможно отделянето на подгрупа от учители от начален курс.
Ще се обявят на адрес
http://www.math.bas.bg/omi/course/